Strategie pro evropský digitální trh přinese EU až 415 mld. EUR ročně

Strategie pro evropský digitální trh přinese EU až 415 mld. EUR ročně

Velmi vítám strategii pro jednotný evropský digitální trh představenou vicepresidentem Evropské komise Andrusem Ansipem. Jedná se o celkem 16 opatření rozdělených do tří „pilířů“, které se zabývají zlepšení přístupu k on-line službám a zboží napříč EU, stanovení jednotných pravidel pro rozvoj telekomunikační infrastruktury, zlepšení ochrany spotřebitelů a jejich osobních údajů, zjednodušení pravidel pro výběr daně z přidané hodnoty při zahraničních nákupech, a v neposlední řadě také modernizací zkostnatělých autorských zákonů nevyhovujícím potřebám evropského digitálního trhu 21. století.

Jedná se o jednoznačně prorůstová a protržní opatření, která by dle zprávy měla evropské ekonomice přinést až 415 miliard eur ročně.

Jedním z mála potencionálně sporných bodů je kapitola věnující se zákazu neopodstatněného geografickému blokování, kde na jedné straně je snaha on-line prodejcům zamezit odmítnutí prodeje svých služeb nebo zboží zákazníkovi z jiné členské země EU nebo jeho přesměrování na lokalizovaný web s často méně výhodnou nabídkou. Na druhé straně jsou on-line kasina a sázkařské weby, jejichž geografické blokování je naopak žádoucí. Je tedy potřeba jasně definovat, jaké geografické blokování digitálního obsahu je „neopodstatněné“. Doufám, že i toto bude dořešeno.

Václav Strnad, člen IT sekce, SZ Roztoky a inženýr z Fakulty informačních technologií ČVUT

Komentáře

Doposud nebyl připojen žádný komentář. Buďte první!

Připojte váš komentář!

Můžete používat Texy! syntaxi.

* Hvězdičkou jsou označeny povinné informace.